.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماليات يك ساله بازاريان،معادل ماليات يك‌ماهه كارمندان

هر چند حجره‌ها و مغازه‌هاي پارچه‌فروشان در بازار تهران همچنان در اعتراض به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده بسته است اما ظاهرا قرار است با پرداخت ماليات معوقه چند ساله اخير اين ماجرا پايان پذيرد.

با وجود آن‌كه برخي از بازاريان براي پرداخت ماليات بر ارزش افزوده در سامانه ثبت‌ نام كرده و خوداظهاري مي‌كنند، اما اكثريت پارچه‌فروشان هنوز به اخذ ماليات بر ارزش افزوده و زمان اجراي اين قانون اعتراض دارند و خواهان رسيدگي به مشكلات خود هستند.

اقدام به تعطيلي مغازه‌هاي پارچه‌فروشان در بازار به عقيده‌ مسوولان و اذعان كارشناسان، زياده‌خواهي و بيدون دليل منطقي بوده است، اما پارچه‌فروشان نيز در مقابل معتقدند كه مسوولان امر آنها را فريب داده و به خواسته‌هاي آنها رسيدگي نمي‌كنند.

ظاهرا بر اساس آخرين توافق‌ها قرار است كه سازمان امور مالياتي اظهار‌نامه‌هاي پارچه‌فروشان را بدون قيد و شرط با هر رقمي كه از سوي صاحب واحد صنفي نوشته شده بپذيرد و صنف پارچه‌فروشان مي‌توانند از صفر تومان تا بي‌نهايت، خوداظهاري كنند! اين درحالي است كه يكي از اهداف اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده قرار است افزايش شفافيت در ميزان و نوع درآمدهاي اقشار مختلف جامعه و در عين حال جلوگيري از ورود اجناس قاچاق به بازار است كه به نظر نمي‌رسد هيچكدام از اين اهداف با روش خوداظهار رايج در حال حاضر، قابل تحقق باشد.

در اين زمينه رييس كميسيون بيمه و ماليات مجمع امور صنفي توزيعي تهران به خبرنگار اصناف ايسنا گفت: در مجلس با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئولان مجامع انجمن‌هاي اسلامي اصناف تفاهم‌نامه‌اي منعقد شد مبني بر اين كه از سال 88 صنف بنكداران پارچه براي ماليات بر ارزش افزوده هر ميزان خوداظهاري كنند و در صورت تاييد اتحاديه مربوطه سازمان امور مالياتي آن را بپذيرد.

ابراهيم درستي با تاكيد بر اين‌كه وزارت امور اقتصادي و دارايي، اصناف و اتحاديه‌ها بايد درباره ماليات بر ارزش افزوده اطلاع‌رساني مي‌كردند گفت: اصناف ولايتمدار هستند و ان‌شاالله كه خوداظهاري آن‌ها صادقانه و درست است.

رييس كميسيون بيمه و ماليات مجمع امور صنفي توزيعي تهران با بيان اين‌كه سازمان امور مالياتي خوداظهاري‌هاي مورد تاييد اتحاديه بنكداران پارچه تهران را مي‌پذيرند، گفت: اگر در زمان خود اطلاع رساني انجام مي‌شد و بسترسازي صورت مي‌گرفت دچار اين مشكلات كنوني نمي‌شديم. اميدواريم با توافقات صورت گرفته مشكل صنفي براي آحاد كسبه پيش نيايد و پس از اين صورت حساب‌ها و معاملات نيز شفاف‌تر شود.

با توجه به اينكه گفته مي‌شود پارچه فروشان بر اساس ميزان درآمد و هزينه سال، اظهارنامه‌هاي مالياتي را پر مي‌كنند اما مشاهدات و شنيده‌ها حاكي است كه برخي ماليات يك سال خود را معادل 100 و حتي 50 هزار تومان اعلام كرده‌اند. اين ارقام اعلام‌شده براي يك سال ازسوي پارچه‌فروشان كه دست‌كم قيمت متر مربع حجره‌ها و مغازه‌هاي آن‌ها خود نشانه‌اي بر ميزان بالاي درآمدزايي آن‌هاست، تقريبا معادل ماليات پرداختي يك ماه حقوق كارمندان و كارگران هم نمي‌شود! /ایسنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد 26 مهر 1390
اين است عدالت بازاري يك روز درآمدش به اندازه يك ماه حقوق كارگر و كارمند است آن وقت ماليات آنها ...............

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.